26 Şubat 2014 Çarşamba

Hamilelik Serüvenim

Küçük Meleğim; Geçen sene bu zamanlardı hayatıma gireceğini öğrenişim. Ilk üç ay uyku olarak gösterdin kendini. 2 haftada bir seni görmeye gidiyorduk. Bir mucizeydi seni orda büyüyüşünü seyretmek. Sinir halleri de başlamıştı tabi :) Herşey yolunda gidiyordu şükür. İkinci üç ay ise sanki bana enerji katmıştın. Fakat yavaş yavaş alınan kilolarla aynalara göz ucuyla bakışım, yüzüme burnuma gelen şişlikler, kıyafetlerin göbeğine konan pililer. Ve işte ilk hareket o kıpırtı ilk ben de buradayım deyişin anlatması zor neler hissettiğimi. Son üç ay ise bazı sağlık problemler ile gelişen stresli günler. Ağırlaşan bedenim ile ev geçen süreç. Doğum anı korkusu. Sağlıkla seni kucağıma alabilecek miyim tereddütleri ama bir bedende ikimiz oluşumuzun güzelliği bu anlarda herseyiyle bana sonsuz destek veren korayım ve annem buradan da size çoookkk teşekkür ediyorum ve işte o gün 5 Ekim sen ben ve baban aile olduğumuz gün bugünü başka bir kayıtta ayrıntılı yazacağım. İşte böyle geçti hamileliğim. Çok güzel bir serüvendi. Hamilelerin düştüğü bi yanlış var en azından ben düştüm 9 ay öyle zor anlar oluyor ki doğumla beraber herşey bitecek ve eski hayatıma tekrar döneceğim sanmıştım burdan söyleyeyim hiç öyle olmuyormuş. Herşey aslında yeni başlıyormuş:) 

Hamileliği yaşamış biri olarak anne adaylarına bunları mutlaka yapın listesi veriyorum :)
  • Bol bol süt et yumurta yeşillik su ve meyve tüketin. 
  • İlaçlarınızı ihmal etmeyin 
  • Eşinizle bol bol başbaşa vakit geçirin 
  • Sağlık problemi olmadıkça bol bol gezin görün alışveriş yapın. (Çocuk olduktan sonra bunları bi süre yapamayacaksınız ) 
  • Bol bol uyuyun (doğumdan sonra ben sizi uykusuz anneler kulübünde bekliyor olacağım) 
  • Bol bol fotoğraf çekinin.  
  • Stres yapmayın pozitif olun 
  • Notlar alın 
  • Sinemaya gidin 
  • Okuyun 
  • Dinlenin 
  • Kilolarınızı takmayın 
  • Doğum sonrası süreci ile ilgili bloglar okuyun ve zorlu sürece psikolojik olarak hazırlanın 
  • Bebeğinizi dinleyin 


 Benim aklıma gelenler şimdilik bukadar tüm anne adaylarına ve bebişlerine sağlıklı günler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder