18 Nisan 2014 Cuma

Ek Gıdaya Geçiş 2. Hafta

Ek gıdaya geçişte bir haftayı daha geride bıraktık. Her alışma sürecinde olduğu gibi zaman en büyük dostumuz. Bu hafta şunu söyleyebilirim ki geçen haftanın ödevi olan sabah meyvesi ve ikindi yoğurdunu oturttuk sayılır. Yaz mevsiminin meyvelerinin daha olgunlaşmaması, meyve çeşitlerimizi sınırlandırıyor fakat gelecek aylarda bizi kayısı, şeftali, kiraz, karpuz gibi meyvelerin beklediğini bilmek beni sabırsızlandırıyor. Diğer yandan son demlerini yaşayan portakalın tatlı olanlarını bulunca bir daha ki kışa kadar bekletmek istemedim oğluşumu.. İyiki de öyle yapmışım sevmedi denemez.

Evet gelelim çorbalara; bu hafta öğle yemeğinde tahıl çorbası vardı. 3 çeşit çorba denedik. Ilk olarak besleyici olması sebebiyle tarhana çorbası sonrasında şehriyeli yoğurt çorbası ve son olarak unlu şehriye çorbası. Yoğurt çorbasını sevmedi. Sanırım ekşi geliyor. Diğer çorbalara bu kadar tepkili değil. Ama bayıla bayıla yediği de söylenemez.

Ikinci hafta ile birlikte ben de alışmaya başlıyorum bu yeni sürece. Kaşığı reddetmemesine ve az da olsa yemesine seviniyorum. Çünkü zamanla daha da oturacağını düşünüyorum. Ayrıca ben stres yaptıkça işler daha da sarpa sarıyor.

Ek gıdaya geçişle beraber alışverişler de başladı. Mama sandalyemiz ve önlüklerimiz İkea'dan.


Tabağımız ve kaşıklarımız ise Tupperware'dan tabağın tabanı kaymaz ve renkleri çok güzel umarım memnun kalırım.


Oğlum; her yeni bir besin denemende çok heyecanlanıyorum. O yüzünü buruşturuşun beni bir korkutuyor. Sevmedi diyorum. Sonra devam ettiğin de yemeğe düşünüyorum herhalde ben de ilk defa yiyeceğim birşeye şüphe ile yaklaşırdım diyorum.

Kendi kendine yemeğini yiyeceğin, bizim yemeklerimize ortak olacağın günleri iple çekiyorum. İşte böyle geçiyor zaman.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder