11 Mart 2014 Salı

Anne Olduktan Sonra İlk İş Günü


İşte bugün Pazartesi sendromundan bin beterdir. Aylardır tek işin anneliktir. Hayat sadece bebek, ev, süt, alt değiştirme, uyutma, oynama, banyo yaptırma vs. Dir. Dışarıdaki hayatı hele ki mesleğinin inceliklerini çoktan unutmuşsundur. Öyle ki bundan önce nasıl çalıştım, her gün evden nasıl çıktım, işe giderken ne giyiliyordu, makyaj nasıl yapılıyordu gibi sorular dolaşır aklında.

İşte o gün benim için bugündü. Oğluşumla Ilk uzun süreli ayrılık. Ilk defa ben gidiyorum deyip çıkamayacağım bir yer. Ya ağlarsa, ya sağdığım sütle doymazsa diye düşünürken iş hayatındaki sorumluluklar ne kadar da boş geliyor insana. Bugün iştemiydim yoksa Oğlumla rüyalar aleminde berabermiydik bilmiyorum. Ama şunu iyi biliyorum ki bu ülkede anne olmak zor. Bu ülkede istenince bir gecede yasalar çıkabiliyor, ağırlaştırılmış müebbet ceza alan kişi bir yasa ile ertesi gün tahliye olabiliyor fakat geleceğimiz olan bebekler 5 aylıkken anne sütünden, şefkatinden koparılıyor. Senelerce uğraşılıyor bu konuda yasal bir düzenleme yapılamıyor.

 İşte bugün böyle isyanlardayım tüm çalışan anneler adına...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder