3 Mart 2014 Pazartesi

Eyvah! Bebeğim Gazlı...

Bu postu yazmadan önce çok düşündüm. Sonunda bu süreci ağır bir şekilde yaşamış biri olarak sadece deneyimlerimi paylaşmaya karar verdim. Çünkü bu süreçte aaaa!!! kimyon iyi geliyormuş denedin mi ya da sütün gazlı yediklerine dikkat ediyor musun türü belki iyi niyetli söylemler bana çok da iyi gelmedi. Sonrasında doktorumun şu sözleri: "Bu bir süreç, zamanı gelince bıçak gibi kesilecek o güne kadar gaza tamamiyle iyi gelen hiçbirşey yok, olsa ben bunu sana hemen reçete eder seni de bebeği de kendimi de rahatlatırdım değil mi, her söyleneni denemek sadece bebeği yorar. " bana şunu anlattı belki gerçekten çok zor, çok sinir bozucu ama sabırla beklemekten başka çözüm yok.








Gelelim bizim gaz problemimiz nasıl başladı? Tam olarak ne zaman başladı hatırlayamıyorum çünkü
başlarda insan konduramıyor yok diyor bugün huysuzdu geçer diyor. Ertesi gün oluyor yine aynı saatlerde sebepsiz ağlamaya başlıyor Allah diyorsun bu çocuk gazlı napacağım hemen geçiyorsun 
internetin karşısına uzman yorumlarını okuyorsun. Sakin olun. Onunla konuşun. Kucağınıza alın ve geçecek deyin. Ona güven verin. Kendinizden emin olun panik yapmayın. Haa demek böyle yapacakmışız eşime de anlatayım. Zaten akşam olunca o işten gelince başlıyor krizler. Saat 20:0 evet
başlıyoruz yavaş yavaş geliyor krizler ne yapacaktık? Kucağımıza aldık sakiniz kendimize güvenim tam geçecek yavrum geçecek hoplatmalar gezdirmeler derken saat 21 sabırlar tükenmeye başlıyor hayatım biraz da sen allar, işten geldim yorgunumlar.  A saat 22 acaba uyutsak mı yok uyumuyor biraz masaj yapalım belki gazı çıkar acıktı mı ondan mı ağlıyor 23,  24 bitmiş bi halde yeri geliyor bağırıyorsun, yeri geliyor ağlıyorsun gerçekten psikolojin alt üst oluyor o ağlarken hiçbirşey yapamamak çaresizlik çok zor. Her sabah bugün başa çıkacağım, bir şekilde başaracağım deyip yine yenilip yeni bir sinir harbi yaşamak. Bunun karşısında sabırlı olmak gerçekten zor ama geçiyor biz atlattık çok şükür.  Bıçak gibi kesiliyor lafı doğru bebeğim 5 Ekim'de doğdu yaklaşık üç haftalıkken gaz problemimiz başladı ve 19 Aralık'ta bitti. Azalmadan birden bitiyor ama top yaptığı haftalar oluyor.  Sabır ve onunla geçen hergüne şükür.  Çünkü bu bir sağlık problemi değil baştan beri söylediğim gibi süreç.

Peki biz neler yaptık bu süreçle başaçıkmak için; öncelikle doktorumuzun tavsiyesi ile zinco isimli bitkisel bir damla kullandık. Ilk zamanlar çok az da olsa rahatlattı. Belki bir iki gün.




Sonrasında doktorumuza gittiğimizde eşimle birbirimize giriyoruz. Birşey değiştirmedi bu damla ne yapacağız dedim ve doktorum ilk paragrafta bahsettiğim konuşmayı yaptı. Sonra damlamızı değiştirdi. Sab simplex adlı damlaya geçtik. Bu damlanın bağırsaktaki küçük küçük gaz parçacıklarını birleştirip büyük bir gaz kabarcığı hale getirip bebeğin çıkarmasını kolaylaştırdığı yazıyor kaynaklarda. Yine tam anlamıyla rahatlattığı söylenemez. Ama zincodan etkili.



Yine doktor tavsiyesi üzerine artık bebeğinizin çok acı çektiğini düşünüyorsanız, kriz dayanılmaz 
hale geldiğinde fitil kullandığımız zamanlar da oldu. Fitil kaka yaptırdığı için kısmen rahatlatıcı 
oluyor.



Bunların dışında eve annemi çağırdık bir ay bizde kaldı. Annemin bizde olması bizi çok büyük ölçüde rahatlattı. En azından eşimle sohbet edebildiğimiz zamanlar yarattık. Yine konuşmanın bir 
anında çığlıklar atarcasına ağlayan bebeğimin sesini duyup çaresizce çırpınmak yapabildiğim tek şeydi. Bir büyüğünüzün size yardımcı olması en azından psikolojik anlamda rahatlatıcı oluyor. Bir mola alabiliyorsunuz. Eşimle bazı akşamlar dışarı çıktık gezmeye bu da bana iyi gelmişti.

Bir arkadaşımızın tavsiyesi ile white noise sesleri ile tanıştık. Gazlı bebeklerin uykuya geçmesinde ve  sakinleşmesinde etkili olduğunu ben bizzat deneyimledim. Youtube da buna benze birçok ses videosu var ama bizimkine aşağıdaki çok iyi geldi öyle ki 15 dakikada uykuya geçiyordu. Bir de sleep bug Pro adlı uygulamadaki white noise sesi uyumakta direndiğinde hala yardımcı oluyor. 


Evde gezdirirken aşağıdaki gibi yüzüstü iki elimizin üzerine yatırıp bir aşağı bir yukarı hareket ettiriyorduk en sevdiği biraz da olsun sesini kestiği bir pozisyondu.



Yine biraz da olsun kendi başına oyalanması için iki ürün denedik. Bunlardan da genel olarak memnun kaldığımız söylenemez. Fakat bu iki ürünü başka bir kayıtta ayrıntılı anlatacağım. 
Bunlar 4moms Mamaroo ve Graco Sweetpeace.





Son olarak dediğim gibi kimyon, zeytinyağı, acıelma yağı türü şeyler denemedim. Ama denediklerin bana şunu öğretti ki zamandan başka bebeğime iyi gelen hiçbirşey olmadı. Sabır ettik ve atlattık şimdi ise böyle gülücükler saçan her anı için şükür ettiğim bir meleğim var. Bu zorlu süreçte herkese sabır ve sağlık diliyorum. 
Not: Damla görselleri alıntıdır.



3 yorum:

  1. Teşekkür ederiz favori teyzesi...

    YanıtlaSil
  2. Mrb bnm bebegim 58 gnlk ve askiri gazli ne yaptysam care bulamdm gttgm doktorlar zamanla biticek sabret diyo bnm ocin onemli dgl uykusuz klmk basını beklemek ama benim bebegim aglarken kararıyo ve nefes almıyo normal bebekler gibi bi aglamasi yok saniyelerce nefessiz kaliyo vucudu morariyo kaynanam fitil deneylm dedi bi kac gn arayla cok agladgnda atiyorm ve rahat ediyo sanki uyuyo surekli kakasni da yapiyo

    YanıtlaSil