4 Mart 2014 Salı

Anneliğe İlk Adım: Emzirme -Anne Sütü-

Emzirme ilk zamanlarda anne için de bebek için de zorlu bir süreç olabilir. Çünkü bebeğiniz ne kadar emme refleksi ile doğsa da çenesi daha çok küçük ve güçsüz olduğu için kendine yetecek kadar ememeyebilir. Anneler için ise doğduklarından geldikleri bu yaşa kadar mahrem bir organ olarak bildiği göğsün bu kadar herkes tarafından normal birşeymiş gibi konuşuluyor olması, bebeğin ilk zamanlar emmemesi, uzun ve başarısız seanslar ile annenin vicdan azabı çekmesi ve bebeğimi besleyemiyor muyum endişesi yorucu olabiliyor.

Bebeğimizin dokuz ay boyunca daha pasif bir beslenme alışkanlığı var iken birden emmeye geçip bunda da çok başarılı olmasını beklemek ona biraz haksızlık olabilir. Bu noktada biz annelere çok iş düşüyor. Öncelikle emzirmek istemeliyiz. Pes etmeden mücadele etmeliyiz ve unutmamalıyız ki bu zorlu süreç iki üç hafta sürecek sonrasında emzirmek çok keyifli bir hal alıyor hele ki 5. Aydan sonra oyunlarla ara da memeyi bırakıp size gülümseyip tekrar memeye dönmesiyle mükemmel duygular hissedeceksiniz. Ayrıca aylar geçtikçe sadece sizin sütünüzle ne kadar büyüyüp geliştiğini izlemek çok da gurur verici oluyor. Aranızda oluşacak sıcaklık bağ ve bebeğin kendini güvende hissetmesi açısından da emzirmenin önemi büyük.

Anne sütünün içeriğinden bahsedecek olursak beni en çok etkileyen yönü sabit bir içeriğinin olmaması, canlı bir besin olması. Peki ne demek canlı? Anne sütünün içeriği bebeğin ihtiyaçlarına göre hafta hafta değişiyor. Ve her annenin sütünün kendi bebeğinin ihtiyaçlarına özel üretildiğini söylüyor kaynaklar.

Bizim Oğlumla emme hikayemize gelirsek; ameliyathane de bebeğimin ağlama sesiyle gözümü artık ondan alamadı demiştim doğum postumda tık tık. Bebeğimin ilk muayenesinden sonra temizlenmek ve giydirilmek için ameyathaneden çıkmadan önce hemşire ilk defa buluşturdu bizi. Tam anlamıyla bir emme sayılmasa da işte bu bizim ilk buluşmamızdı.

Sonrasında odamıza gelen bebeğim ağzını oynatması ve meme araması ile ay! Bu çocuk çok güzel emecek baksan ne güzel aranıyor iltifatlarına nail oldu ve gerçekten de ilk emzirmre tecrübem gayet başarılı idi. Tamam demiştim ben bunu da başardım. Nerden bilirdim beni üç hafta büyüüük bir mücadele bekliyor. Sonrasında bir kaynaktan okumuştum bilmem ne kadar doğru ama ben yaşadım bebek o kadar aç olurmuş ki doğduğunda ilk emzirme hep başarılı olurmuş. Gelelim tekrar bize, Ilk emzirmeden iki saat geçtikten sonra bebek tekrar acıktı hadi bakalım emzirelim. Zaten kolaydı değil mi emzirmek. Aaa! Noldu emmiyor acıkmadı mı acaba? Çekmiyor çenesini uyarayım topuğunu sıkayım, hah bir saniye çekti doydu mu neden durdu?  Derken Hemşire gelir ve sorar nasıl emdi mi? Durumu anlattıktan sonra yok emmemiş biz ona mama verelim aç kalırsa kan şekeri düşer. Sarılık olma ihtimali artar dedi ve bebeğimi beslemek için götürdü. İşte böyle başladı mücadelem bazen 45 dakika süren emzirmeye çalışmalarım sonucunda tıpış tıpış mama yapışlarım süt sağmalarım biberonla sütümü vermelerim.

Süt sağmak için Lansinoh marka manuel süt sağma pompası kullandım. Eğer sütünüz yeterli geliyorsa çok memnun kalacağınızı söyleyebilirim.

Biberon olarak Philips Avent SCF690/27 Natural PP kullandım. Doktorum ters çevirince akmayan bir biberon tercih etmemi söyledi. Emme refleksini kaybetmemesi için fakat ben öyle bir biberon bulamadım.

Peki böyle biberonla verirken emmeye nasıl döndük? Memeyi oğluma kesinlikle unutturmadı. Her seansta mutlaka önce emzirmeyi denedim. Ne kadar çekerse kar mantığı ile sonrasında ne emdiğini bilmek adına sağıp biberonla verdim. Kendiliğinden bebek geliştikte güçlendikçe emmesi arttı ben hala ne kadar emdiğini bilmediğimden biberon veriyordum fakat doktorum artık sadece emzir bezini takip et dedi. Emdikten sonra az da olsa uyuyorsa doyuyordur dedi ve böylece pompa ve biberonu rafa kaldırdık. 5aydır da sadece anne sütü veriyorum. Sütümü artırmak için boza içiyorum faydasını da gördüm. Bu arada bebeğimin göğüs ucunu yanlış kavraması sonucu yara ve çatlak proble mi de yaşadım. Bunun içinse yine Lansinoh marka göğüs ucu kremi kullandım en büyük avantajı emzirmeden önce silmenize gerek yok. Her şeye rağmen bebeğime dünyanın en yararlı besinini verdiğim için de gururluyum.

Son olarak sütünüz geliyorsa ve yeterli ise ilk 6 ay onu sadece sütünüzle besleyin. Doğduğu gibi emiyorsa ne ala ama benim ki gibi nazlı ise çaba gösterirseniz mutlaka başaracaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder